Lengte: 37,1 km Zwaarte Parcours:     Hoogteverschil:
Hoogtemeters: 566 Techn. moeilijkheid:  Bewegwijzering:
Gereden: Augusts 2018

Circuit 4 begint niet in Dieulefit, maar op de D540 onder Poët-Laval. Deze route is echter goed te combineren met route 5 en ik besluit dan ook om die 2 gezamenlijk te gaan rijden. Vanaf de camping “ La source du Jabron” waar wij deze zomer vertoeven daal ik af richting Dieulefit. Bij de eerste rotonde neem ik de 1e afslag. Na de gendarmerie en grote parkeerplaats aan je linkerhand neem je na de flauwe bocht de 1e afslag rechts.

Een mooie klim volgt, waarbij je al snel de 1e MTB bordjes met o.a. Circuit 5 tegenkomt. Blijf deze bordjes maar volgen. En 1 geluk, de bewegwijzering is hier prima! De weg klimt langs weilanden omhoog en al snel krijg je de 1e afdaling. Eerst nog een stuk weiland wat al snel overgaat in een gravel pad met veel losse stenen en rotsen. Dit pad komt uit in de bossen en na wat dalen kom je uit in (het lijkt) een rivierbedding. Een chaos aan stenen en geulen, maar gelukkig kun je er deels bij langs rijden.

Na het bos klimt de weg door richting Poët-Laval waar je, als je geluk hebt, nog wat lavendel langs de route (maanden Juli en begin Augustus) ziet bloeien. Aan het einde van de klim, bij het grote kruis midden in de weg, sla je links af. Je rijd door de pittoreske straatjes en komt zo uit onder Poët-Laval. Na deze lus sla je rechts af en komt zo uit op de D540, waar je de bordjes van circuit 4 zal vinden.

foto1
foto8
foto9
foto9a

Als je over de brug bent pak je de doorgaande weg naar rechts. Blijf deze weg en de bordjes met circuit 4 volgen die je uiteindelijk links het onverharde pad in stuurt. Je maakt nu, via een onverhard pad , door bossen een lus de vallei in. Je komt uit bij de doorgaande weg en slaat links af. Deze doorgaande weg klimt zich een weg omhoog en wordt pas na Chabotte (de prachtig gelegen huizen aan de rechterkant) onverhard.

Ook hier wordt het pad weer onverhard en je rijdt hier door een dicht bebost gebied verder de vallei in. De weg terug is 1 lang onverhard pad door bossen, weiland en uiteindelijk 1 lang gravel pad die uitkomt bij een T-splitsing. Ga voor deze T-splitsing en direct na de huizen rechts en direct weer rechts. Je rijdt door de rivierbedding en gaat links het smalle pad de bossen in. Deze single track komt uiteindelijk uit bij het grote waterreservoir.

Het pad komt weer uit bij de onverharde weg waarmee je direct het spannendste van de hele route hebt gehad. Om weer terug te rijden naar Dieulefit sla je links af en blijft deze weg en de bordjes van circuit 5 volgen totdat je weer terug bent in Dieulefit.

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.