Lengte: 16 km
Hoogtemeters: 344

Les Gras de Chauzon is een MTB-route die een deel hetzelfde is als die van Labeaume Le Plateau Des Gras maar wél goed gemarkeerd. De start is ook hier weer de Spar in Pradons. Fiets rechtdoor over de brug en vervolg de onverharde weg die langs een klein deel van Cirgue de Gens gaat en uiteindelijk vlak voor Chauzon uit komt. Sla voor Chauzon links af en volg de geel witte markeringen. Blijf de markeringen volgen en rijd verder via het brede onverharde pad. Dit onverharde pad kronkelt door het ruige landschap met diep uitgeslepen droge rivierbeddingen. Vervolgens rijd je een lang stuk over Le Plateau des Gras. Let weer goed op de markeringen, waarvan sommigen ook op de grond zijn geschilders. Sla nu niet links af naar Uzer, maar houd rechts aan en blijf de weg over Le Plateau De Gras volgen.

De onverharde weg gaat richting Balazuc maar zo ver kom je niet. Sla rechts af de doorgaande weg op en volg de route richting Viel Audon. Wanneer de weg weer onverhard wordt, krijg je nog een leuke afdaling te verwerken. Direct nadat je weer op de doorgaande weg rijd, pak dan na een paar meter links weer de onverharde weg. Dit is een lastig te rijden weg vanwege de grote stenen maar is de moeite waard. Je komt na een 150 meters bij een geweldig uitzicht op de rivier de Ardèche. Daarna volg je eenvoudig de doorgaande weg naar Chauzon en door naar Pradons.

Zwaarte parcours:  Normaal
Techn. moeilijkheid:  Gemiddeld
Hoogteverschil:  Weinig
Bewegwijzering:  Uitstekend

Sorry, this website uses features that your browser doesn’t support. Upgrade to a newer version of Firefox, Chrome, Safari, or Edge and you’ll be all set.